Örebro kommun

Recensioner från anställda på Örebro kommun i Örebro

Örebro32 recensioner
Örebro kommun har varit min trygga säkra o stabila arbetsplats i 43 år men den har också gjort mig sjuk. Förskolan är en stressande miljö att arbeta i men den är lika ofta och dagligen en källa till glädje, gemenskap och utveckling. Örebro kommun arbetar för och strävar mot att bli en framtidskommun där ALLA är inkluderade och allas lika värde är otroligt viktigt. Jag känner mig trygg i min anställning här.
Fördelar
Trygg anställning, bra arbetstider, äter gratis pedagogisk lunch tillsammans med barnen. Mycket glädje, omtanke, kramar och gemenskap.
Nackdelar
Stress, stora barngrupper, många sidouppgifter och ingen tid till att göra dem, inga pauser i jobbet och ofta sjuka kollegor.
Möte med olika personer, olika instanser som t,ex vården kommunen. LSS, föräldrar, personer med fuktionshindrer.

Dokumentation och jobba med VISA.

Samarbete med chefen genom mail, telefonkontak och en del personliga möten.

Samarbete med mina arbetskamrater skriftligen och muntligen.

Att se Den Ondividuella personen och vad den behöver utifrån att jobba med VISA är ibland en utmaning.

Trevligt att träffa olika personer och samarbeta med, tex psykologer, sjuksköterskor, läkare och föräldrar med flera.
A typcall day would be very slow.
Learned about different brain injuries.

Management was ok and co-workwers fun.

Hardest part was to see other peoples suffering, and the enjoyable to be able to help them.
Fördelar
free lunch
Nackdelar
slow days..
De jobben jag har jobben jag har jobbat på har varit väldigt roliga då jag haft det väldigt skoj med mina arbetskamrater.
Fördelar
Allt i princip
Nackdelar
Inga grattis luncher
Även om det finns rutiner så är ingen dag den andra lik när man arbetar med människor. Jag har blivit ödmjukare som person och har verkligen fått lära mig vad tålamod är.
Cheferna har jag inte haft mycket med att göra, däremot assistenterna som är suveräna.

Jag har haft turen att få trevliga och roliga arbetskamrater men det beror kanske på att jag själv är samarbetsvillig och flexibel.

Det svåraste med arbetet har varit att få tiden att räcka till för varje brukare.

Det bästa är att jag får hjälpa och stötta människor i vardagen och att jag då också får mycket skratt och glädje tillbaka.
Fördelar
Skratt och glädje samt goa arbetskollegor.
Nackdelar
Inga förmåner.
Det är en härlig plats att jobba på. Det är bra sammanhållning bland personalen och bra kommunikation mellan chefen och de anställda.
Modersmålslärare arbetet inkluderar resor i olika orter och skolor samt flera kolegor, olika arbetsmiljö och varierande status hänsyn .
Fördelar
Resa i olika skolor.
Nackdelar
Svårt med schemaplanering .
Det jag gillar med mitt nuvarande jobb som elevassistent är att det är omväxlande, samt det dagliga mötet med barnen och deras föräldrar. Jag får nya utmaningar på jobbet varje dag som får mig att utvecklas och växa som människa. Varför jag också trivs så bra är tack vare mina otroliga arbetskollegor. Det är viktigt för mig att man jobbar i team och har roligt på sin arbetsplats, och att också ha stöttande människor omkring sig när man har en tuff dag och stöter på hinder
Jag fick skotta snö och städa och klippa gräs och trimma gräs och röja i skogen och sen fick jag köra gräsklippare. Sen va jag Informatör inom brand och säkerhet.
Fördelar
skulle leda till anställning
Nackdelar
jag fick inte anställning
Alla vet vad de ska göra. För nybörjare alltid finns möjlighet att få hjälp från kollegor med olika frågor som gäller jobbet.
Fördelar
Möjlighet att ta kopp kaffe, smörgås. Finns möjlighet till extra utbildning.
Nackdelar
Anställda oftast är inte ärliga, vänliga. Skvalrer.Övansjuka. De seger inte det som tänker-
Dag, kväll, natt helg. Vardagliga sysslor inom vård och omsorg. Sår omläggningar, provtagningar mm. Det viktigaste med detta jobb som Undersköterska är att behandla patienter så som du vill bli behandlad själv, att vara lyhörd, flexibel, omtänksam, tänka på att dom lägger sina liv i dina händer. Cheferna är en katastrof på mitt boende och de flesta jag arbetar med skulle behöva gå charmkurs eller sluta för att dom inte längre känner för sitt arbete utan är bara där för att lyfta pengar och kränka sina medmänniskor. Finns inget svårt med detta jobb...älskar man det man gör så flyter det på och man går gladeligen tbx nästa dag. Den bästa delen med jobbet är att få hjälpa medmänniskor att finnas för dom som behöver hjälp, få en livshistoria.
Fördelar
Friskvårdscheckar
Nackdelar
Blundar och bryr sig inte
Örebro kommun har dåliga chefer och väldigt dåligt organiserad.

Man får väldigt dåligt betalt jämfört med dem privata vårdbolag som finns inom branschen

Det är en väldigt stor skillnad när det kommer till personlighet och kompetens bland dem arbetskollegor som man stöter på.

Många gånger känner man att man är väldigt underbetald jämför med dem som har jobbat länge men som inte alls har den kompetens som en som har jobbat en kortare tid men är utbildad.
Fördelar
Lätt att få jobb
Nackdelar
Dåligt betalt