Örebro kommun

Recensioner från anställda på Örebro kommun i Örebro

Hittade 35 recensioner som matchade sökningenVisa alla 48 recensioner

Rolig

Intervjun och detta var ganska kul & kunna få chans till att få jobb.

Bra arbetsmiljö

Bestämda arbetstider, bestämda raster trevligt arbetsklimat samt fortbildning

Fördelar

Friskvårdspengar

Nackdelar

Dålig lön

Jag har trivts bra. Inga jobb är det andra likt, jag har lärt mig väldigt mycket. Den bästa delen av arbetet är uppskattningen man får i slutänden.

bra

det är första gången jag var här jag kan inte ge ett saar som är bra eller dåligt.

Olika arbetsmoment: dokumentation, socialt.

Möte med olika personer, olika instanser som t,ex vården kommunen. LSS, föräldrar, personer med fuktionshindrer. Dokumentation och jobba med VISA. Samarbete med chefen genom mail, telefonkontak och en del personliga möten. Samarbete med mina arbetskamrater skriftligen och muntligen. Att se Den Ondividuella personen och vad den behöver utifrån att jobba med VISA är ibland en utmaning. Trevligt att träffa olika personer och samarbeta med, tex psykologer, sjuksköterskor, läkare och föräldrar med flera.

Good company.

A typcall day would be very slow. Learned about different brain injuries. Management was ok and co-workwers fun. Hardest part was to see other peoples suffering, and the enjoyable to be able to help them.

Fördelar

free lunch

Nackdelar

slow days..

Rolig arbetsmiljö och roliga arbetskamrater

De jobben jag har jobben jag har jobbat på har varit väldigt roliga då jag haft det väldigt skoj med mina arbetskamrater.

Fördelar

Allt i princip

Nackdelar

Inga grattis luncher

Trevliga arbetsplatser och roliga arbetskamrater

Även om det finns rutiner så är ingen dag den andra lik när man arbetar med människor. Jag har blivit ödmjukare som person och har verkligen fått lära mig vad tålamod är. Cheferna har jag inte haft mycket med att göra, däremot assistenterna som är suveräna. Jag har haft turen att få trevliga och roliga arbetskamrater men det beror kanske på att jag själv är samarbetsvillig och flexibel. Det svåraste med arbetet har varit att få tiden att räcka till för varje brukare. Det bästa är att jag får hjälpa och stötta människor i vardagen och att jag då också får mycket skratt och glädje tillbaka.

Fördelar

Skratt och glädje samt goa arbetskollegor.

Nackdelar

Inga förmåner.

Trivsamt och avspänt.

Det är en härlig plats att jobba på. Det är bra sammanhållning bland personalen och bra kommunikation mellan chefen och de anställda.

Intressant arbetsmiljö

Modersmålslärare arbetet inkluderar resor i olika orter och skolor samt flera kolegor, olika arbetsmiljö och varierande status hänsyn .

Fördelar

Resa i olika skolor.

Nackdelar

Svårt med schemaplanering .

Rolig arbetsplats, omväxlande, socialt arbete

Det jag gillar med mitt nuvarande jobb som elevassistent är att det är omväxlande, samt det dagliga mötet med barnen och deras föräldrar. Jag får nya utmaningar på jobbet varje dag som får mig att utvecklas och växa som människa. Varför jag också trivs så bra är tack vare mina otroliga arbetskollegor. Det är viktigt för mig att man jobbar i team och har roligt på sin arbetsplats, och att också ha stöttande människor omkring sig när man har en tuff dag och stöter på hinder .

Fastighetsservice,vaktmästare,Parkarbetare

Jag fick skotta snö och städa och klippa gräs och trimma gräs och röja i skogen och sen fick jag köra gräsklippare. Sen va jag Informatör inom brand och säkerhet.

Fördelar

skulle leda till anställning

Nackdelar

jag fick inte anställning

Ledning

Alla vet vad de ska göra. För nybörjare alltid finns möjlighet att få hjälp från kollegor med olika frågor som gäller jobbet.

Fördelar

Möjlighet att ta kopp kaffe, smörgås. Finns möjlighet till extra utbildning.

Nackdelar

Anställda oftast är inte ärliga, vänliga. Skvalrer.Övansjuka. De seger inte det som tänker-

Älskar det jag jobbar med inte dom jag jobbar för

Dag, kväll, natt helg. Vardagliga sysslor inom vård och omsorg. Sår omläggningar, provtagningar mm. Det viktigaste med detta jobb som Undersköterska är att behandla patienter så som du vill bli behandlad själv, att vara lyhörd, flexibel, omtänksam, tänka på att dom lägger sina liv i dina händer. Cheferna är en katastrof på mitt boende och de flesta jag arbetar med skulle behöva gå charmkurs eller sluta för att dom inte längre känner för sitt arbete utan är bara där för att lyfta pengar och kränka sina medmänniskor. Finns inget svårt med detta jobb...älskar man det man gör så flyter det på och man går gladeligen tbx nästa dag. Den bästa delen med jobbet är att få hjälpa medmänniskor att finnas för dom som behöver hjälp, få en livshistoria.

Fördelar

Friskvårdscheckar

Nackdelar

Blundar och bryr sig inte

Nöjd vad gäller jobbtillfällen, väldigt missnöjd gällande lön och organisation

Örebro kommun har dåliga chefer och väldigt dåligt organiserad. Man får väldigt dåligt betalt jämfört med dem privata vårdbolag som finns inom branschen Det är en väldigt stor skillnad när det kommer till personlighet och kompetens bland dem arbetskollegor som man stöter på. Många gånger känner man att man är väldigt underbetald jämför med dem som har jobbat länge men som inte alls har den kompetens som en som har jobbat en kortare tid men är utbildad.

Fördelar

Lätt att få jobb

Nackdelar

Dåligt betalt

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Örebro kommun. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

3.7

Örebro kommun recensioner per plats

• Örebro kommun
  • Örebro