Örebro kommun

Recensioner från anställda på Örebro kommun

jag tycker att det är mysigt plats och det är anpassat till små barn. och det finns mycket redskap som är anpassat för dom.
Om ditt dagsschema är stressat och ditt hembesök drar ut på tiden ska du ringa dina kollegor så De får hjälpa dig med ditt nästa hembesök, om de nekar måste du ringa nästa...osv... När ska du då bli klar? Enl TES som mäter tiden hos kunderna får du vara glad om du hinner mellan dina kunder på listan, inte ovanligt med 3 min för att gå 600m - kolla mot Google Maps får du se vad de tycker är lämplig gångtid... Det var inte alltid man kunde erbjuda all hjälp man skulle då... Men, för all del: Ring dina kollegor istället... så tiden går...
Kommer ALDRIG MER sätta min fot i detta yrke en enda gång till - Var så säker!
Fördelar
Magsår, Gratis motion och friskvårdspeng
Nackdelar
Stress, oförstående chefer, undermålig planeringspersonal, ...
Örebro kommun har mycket att erbjuda. Väldigt stimulerande arbetsuppgifter.
Det är väldigt enkelt att komma åt personer i Örebro kommun.
Inte ok. Röriga scheman, dålig framförhållning och bristande ledarskap
Örebro kommun har varit min trygga säkra o stabila arbetsplats i 43 år men den har också gjort mig sjuk. Förskolan är en stressande miljö att arbeta i men den är lika ofta och dagligen en källa till glädje, gemenskap och utveckling. Örebro kommun arbetar för och strävar mot att bli en framtidskommun där ALLA är inkluderade och allas lika värde är otroligt viktigt. Jag känner mig trygg i min anställning här.
Fördelar
Trygg anställning, bra arbetstider, äter gratis pedagogisk lunch tillsammans med barnen. Mycket glädje, omtanke, kramar och gemenskap.
Nackdelar
Stress, stora barngrupper, många sidouppgifter och ingen tid till att göra dem, inga pauser i jobbet och ofta sjuka kollegor.
Man tystar ner personal som anmäler missförhållanden!!!! (vikarier)
Nackdelar
Jag jobba i Örebro kommun och jag har jobbat i privat boende också men jag trivs mer i Örebro kommun idag
Chefer på mellannivå som bara sitter av tiden, håller i ett o annat möte och undviker konfrontationer då de uppstår. Avbryter en personal med svag röst mitt i meningen med ett helt annat ämne... Listan kan göras längre men jag väljer att stanna.
Fördelar
Friskvårdspeng
Nackdelar
Hemsk tidspress, låt kunderna få sitta på toa den tid det tar...(htj)
Arbetade 16 år som arbetskonsulent. Skaffade praktik/arbete åt arbetssökande. Ringde dagligen chefer/produktionschefer/hr inom privata företag och sökte praktik/arbete åt de sökanden. Ansvarade för åtta grupper på olika svensknivåer och genomförde vägledningssamtal och yrkesplanering med samtliga elever. Undervisade 1/2 gånger i veckan på olika nivåer om arbetsmarknadsfrågor och i samhällskunskap.
Det roligaste med jobbet var att det egna ansvaret. Att man själv planerade från A till Ö och hade dessutom chefens förtroende till att göra. Tyckte också om att tillsammans med chefen regelbundet gå igenom resultaten och strategin framåt utifrån detta.
Det finns bra arbetsmiljö med hjälpsamma medarbetare.
Under min somarjob hos Örebro kommun fick träffa jätte underbara människor som inspirierade mig för livet, och mycket mycket goda erfarenheter som jag kan använda mig av i framtiden.
Fördelar
grattis frukust
Nackdelar
ingen nackdelar
Tycker om mitt jobb.Arbetskläder finns,olika kulturer,
mitt jobb var att bedöma, kartlägga och analysera nya invandrare barn för att hitta hjälpa barnen att läsa vidare.
En rolig arbetsplats där den ena dagen inte är den andra lik. Roligt att träffa deltagare med varierande härkomst. Detta har gjort att jag fått större förståelse och insyn i olika kulturer mm.
Fördelar
Bra arbetsgivare
Fick ta mycket ansvar och växte från dag ett, väldigt lärorikt
jag är en öppen man och kan lösa problem på bra sätt som lösare ,och jag har en stor Net verk och jag är integrerat mig här i Sverige förr att jag flyttade sedan 1990 het . jag är intelligent man som har fräsch tänker på grund att jag startade många eget och jag ser på mig att jag har en stor själv trånade. jag är mogen och kan leda någon företag . jag jobbade flera år som säljare och det betyder att jag träffade olika personer och bra lyssnare .jag hoppas att kan jobba hos er och ni kan bli nöjda med min anställning .
Med vänlig hälsning

naim
Fördelar
duktigt
Nackdelar
bra hjärta
Bra ledare, mänskliga och tydliga.
Ledarna litade på personalen.
Fördelar
Tryghet
Nackdelar
Vikariat
Ska kunna vara flexibel och priotera om arbetet. Vara stresstålig. Kunna att organisera om i sin arbetsdag.
Nackdelar
Dåligt med raster.
Underbart att arbeta hos Örebro Kommun för att man träffar nya människor hela tiden, vare sig man arbetar i turism eller på Open Art. Mycket givande att arbeta där.
Örebro var en serviceinriktad kommun, som tog sig tid att lyssna på mig och ge tips på anställningar
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Örebro kommun. Vår community är redo att svara.
3,8
3,6