Örebro kommun
Se alla Örebro kommun omdömen

Örebro kommun

Recensioner från anställda på Örebro kommun

Trevliga arbetsplatser och roliga arbetskamrater

Även om det finns rutiner så är ingen dag den andra lik när man arbetar med människor. Jag har blivit ödmjukare som person och har verkligen fått lära mig vad tålamod är. Cheferna har jag inte haft mycket med att göra, däremot assistenterna som är suveräna. Jag har haft turen att få trevliga och roliga arbetskamrater men det beror kanske på att jag själv är samarbetsvillig och flexibel. Det svåraste med arbetet har varit att få tiden att räcka till för varje brukare. Det bästa är att jag får hjälpa och stötta människor i vardagen och att jag då också får mycket skratt och glädje tillbaka.

Fördelar

Skratt och glädje samt goa arbetskollegor.

Nackdelar

Inga förmåner.

Samma rollSamma plats

Diska en enveckas disk på 7 minuter

Om ditt dagsschema är stressat och ditt hembesök drar ut på tiden ska du ringa dina kollegor så De får hjälpa dig med ditt nästa hembesök, om de nekar måste du ringa nästa...osv... När ska du då bli klar? Enl TES som mäter tiden hos kunderna får du vara glad om du hinner mellan dina kunder på listan, inte ovanligt med 3 min för att gå 600m - kolla mot Google Maps får du se vad de tycker är lämplig gångtid... Det var inte alltid man kunde erbjuda all hjälp man skulle då... Men, för all del: Ring dina kollegor istället... så tiden går... Kommer ALDRIG MER sätta min fot i detta yrke en enda gång till - Var så säker!

Fördelar

Magsår, Gratis motion och friskvårdspeng

Nackdelar

Stress, oförstående chefer, undermålig planeringspersonal, ...
Samma rollSamma plats

Rörigt

Inte ok. Röriga scheman, dålig framförhållning och bristande ledarskap

VansinnigHut kan man ens få driva en organisation på detta sätt

En organisation som drivs på detta sätt, hur kan den ens få leva vidare nuförtiden på detta vis?

Nackdelar

Allt, fy fan.

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Örebro kommun. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

3.6

Örebro kommun recensioner per plats

• Örebro kommun
  • Trevliga arbetsplatser och roliga arbetskamrater