Örebro kommun

Recensioner från anställda på Örebro kommun

tyckte att det var bra arbets miljo och tyckte att det var mysigt och kul arbetsmiljö
jag tycker att det är mysigt plats och det är anpassat till små barn. och det finns mycket redskap som är anpassat för dom.
Otroligt roligt
Örebro kommun har mycket att erbjuda. Väldigt stimulerande arbetsuppgifter.
Mycket bra
Det är väldigt enkelt att komma åt personer i Örebro kommun.
Rörigt
Inte ok. Röriga scheman, dålig framförhållning och bristande ledarskap
En trygg, säker o stabil arbetsplats men som svajar rejält på grund av politikers omdöme o inflytande.
Örebro kommun har varit min trygga säkra o stabila arbetsplats i 43 år men den har också gjort mig sjuk. Förskolan är en stressande miljö att arbeta i men den är lika ofta och dagligen en källa till glädje, gemenskap och utveckling. Örebro kommun arbetar för och strävar mot att bli en framtidskommun där ALLA är inkluderade och allas lika värde är otroligt viktigt. Jag känner mig trygg i min anställning här.
Fördelar
Trygg anställning, bra arbetstider, äter gratis pedagogisk lunch tillsammans med barnen. Mycket glädje, omtanke, kramar och gemenskap.
Nackdelar
Stress, stora barngrupper, många sidouppgifter och ingen tid till att göra dem, inga pauser i jobbet och ofta sjuka kollegor.
Dålig
Man tystar ner personal som anmäler missförhållanden!!!! (vikarier)
Undersköterska
Jag jobba i Örebro kommun och jag har jobbat i privat boende också men jag trivs mer i Örebro kommun idag
Skulle passa mig för stressen.
Chefer på mellannivå som bara sitter av tiden, håller i ett o annat möte och undviker konfrontationer då de uppstår. Avbryter en personal med svag röst mitt i meningen med ett helt annat ämne... Listan kan göras längre men jag väljer att stanna.
Fördelar
Friskvårdspeng
Nackdelar
Hemsk tidspress, låt kunderna få sitta på toa den tid det tar...(htj)
Självständigt och kreativt arbete.
Arbetade 16 år som arbetskonsulent. Skaffade praktik/arbete åt arbetssökande. Ringde dagligen chefer/produktionschefer/hr inom privata företag och sökte praktik/arbete åt de sökanden. Ansvarade för åtta grupper på olika svensknivåer och genomförde vägledningssamtal och yrkesplanering med samtliga elever. Undervisade 1/2 gånger i veckan på olika nivåer om arbetsmarknadsfrågor och i samhällskunskap.
Det roligaste med jobbet var att det egna ansvaret. Att man själv planerade från A till Ö och hade dessutom chefens förtroende till att göra. Tyckte också om att tillsammans med chefen regelbundet gå igenom resultaten och strategin framåt utifrån detta.
Arbetsmiljö
Det finns bra arbetsmiljö med hjälpsamma medarbetare.
produktiv, roligt och bra arbetsmiljö
Under min somarjob hos Örebro kommun fick träffa jätte underbara människor som inspirierade mig för livet, och mycket mycket goda erfarenheter som jag kan använda mig av i framtiden.
Fördelar
grattis frukust
Nackdelar
ingen nackdelar
Bra arbetsgivare
Tycker om mitt jobb.Arbetskläder finns,olika kulturer,
svåraste delen
mitt jobb var att bedöma, kartlägga och analysera nya invandrare barn för att hitta hjälpa barnen att läsa vidare.
En rolig arbetsplats med mycket varierande arbetsuppgifter
En rolig arbetsplats där den ena dagen inte är den andra lik. Roligt att träffa deltagare med varierande härkomst. Detta har gjort att jag fått större förståelse och insyn i olika kulturer mm.
Fördelar
Bra arbetsgivare
Perfekt första jobb
Fick ta mycket ansvar och växte från dag ett, väldigt lärorikt
jag tycker trevligt att jobba med oss
jag är en öppen man och kan lösa problem på bra sätt som lösare ,och jag har en stor Net verk och jag är integrerat mig här i Sverige förr att jag flyttade sedan 1990 het . jag är intelligent man som har fräsch tänker på grund att jag startade många eget och jag ser på mig att jag har en stor själv trånade. jag är mogen och kan leda någon företag . jag jobbade flera år som säljare och det betyder att jag träffade olika personer och bra lyssnare .jag hoppas att kan jobba hos er och ni kan bli nöjda med min anställning .
Med vänlig hälsning

naim
Fördelar
duktigt
Nackdelar
bra hjärta
Bra ledare
Bra ledare, mänskliga och tydliga.
Ledarna litade på personalen.
Fördelar
Tryghet
Nackdelar
Vikariat
Forcerande omorganisationer.
Ska kunna vara flexibel och priotera om arbetet. Vara stresstålig. Kunna att organisera om i sin arbetsdag.
Nackdelar
Dåligt med raster.
Väldigt varierande arbetsmiljö
Underbart att arbeta hos Örebro Kommun för att man träffar nya människor hela tiden, vare sig man arbetar i turism eller på Open Art. Mycket givande att arbeta där.
Serviceinriktad
Örebro var en serviceinriktad kommun, som tog sig tid att lyssna på mig och ge tips på anställningar
Jag tycker det är ett roligt och utvecklande jobb. Då jag tycker om att hjälpa andra.
Hej!

Jag vill arbeta vid sidan om, av mina studier. Jag är intresserad av detta arbete då jag har tidigare erfarenheter av att vara elevassistent, och jag tycker att det är roligt och utvecklande jobb. Jag skulle mer än gärna vilja får chansen att presentera mig bättre vid en intervju. Men jag kan kort säga att jag är en ansvarsfull tjej som älskar nya utmaningar, jag lär mig snabbt och utför mina arbetsuppgifter på bästa möjliga sätt. Jag ger allt jag har och älskar att ta del av all information jag får och att utveckla mig själv som person och som elevassistent.

I övrigt kan jag säga att, jag har lätt att arbeta med människor, likaså enskilt. Jag är utåtriktad och gillar att veta hur allt omkring mig fungerar. Jag ser det här jobbet som något roligt och utvecklande, då jag tycker om att hjälpa andra. Jaha er framemot att få ta del av ett omväxlande och utvecklande arbete som ert.

Hälsningar, Kamar!
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Örebro kommun. Vår community är redo att svara.
3,9
3,7
3,4
3,7
Örebro kommun recensioner per plats