Åhléns

Recensioner från anställda på Åhléns

Jag har aldrig haft så roligt på mitt jobb, som under tiden jag jobbade på Åhléns
Fördelar
Bra lön och fantastiska kollegor
Stressigt ibland lite ostrukturerat
Lite förmåner lite väl strikta order
Fördelar
Nära hemmet
Väldigt familjär avslappnad arbete jätteroligt cheferna är jätte snälla kollegorna är väldigt snälla man får verkligen vänner för livet det är mest arbetsplatsen och kollegorna som gör att man stannar kvar så länge men lönen är inte Den bästa.
Härlig arbetsmiljö med höga mål och bra sammanhållning mellan cheferna
Mycket trevlig och rolig arbetsplats med trevliga kollegor!
Trivsam miljö och härliga kollegor, bra kontakt med chefer.
Jobbade i södertälje outlet, fantastisk personal och chef skulle verkligen vilja börja jobba där älskar å träffa kunder, hjälpa dom föreslå olika produkter älskar å sälja och ta reda på allt jag säljer märken och produkter läser på allt så kunden vet vad den köper
Mvh Tina
Fördelar
Att det är ett bra arbets team
Nackdelar
Finns inga allt går å lösa
Jätte dåligt jag recommendera ingen att jobba dåliga chefen no comment
Mycket rörelse och folk. Alltid roligt att bemöta kunder.
Usel varuhuschef. Hon tror dåligt om alla anställda. Styr med järnhand och stirrar ut en så ingen vågar säga vad de tycker. Falsk människa som borde sparkas. Avdelningscheferna gör så gott de kan och månar om oss anställda. Kollegorna och kunderna är fantastiska och gör så man orkar jobba kvar.
En väldigt bra skola för ledare. Kul omväxlande med stora möjligheter att gå vidare inom företaget.
Varuplock kundbesök och varuvård är en stor del av mitt arbete. Man lär sig alltid ngt nytt . Det svåraste är att få till en bra balansgång för att kunna hinna med allt som behövs det roligaste är kundmötet.
bästa jobbet som finns tyker jag de var kul älskar att jobba där för de var det bästa jobbet som finns faktiskt
Jag älskar mitt jobb och framför allt mina kollegor. Det är en trygg miljö bland kollegor och kunder. Vi har alltid kul på jobbet.
Trivdes i fartfylld förändringsprocess som företaget genomgick och där jag var en av spelarna för utförandet
Framförallt en hemsk chef som sänker alla säljare, kontrollerande och påpekar fel hela tiden.

Stressigt.

Dålig arbetsmiljö med iskalla lokaler, mögel mm.

Ingen vidareutveckling finns.

Minimilön enligt Handels

Håll dig därifrån.
Fördelar
Trevliga kunder och många bra produkter
Nackdelar
Hemsk chef
Mysig och trivsam arbetsplats! Bra kollegor och chefer.
Nice working experience with good colleagues and in a safe environment
Ett företag som skulle bli mycket bättre om de tog vara på sin personal och håller i dina mål konsekvent.
Fördelar
Kollegor som håller ihop. Roliga produkter. Goa kunder
Nackdelar
Stressig arbetsmiljö
En typisk arbetsdag för mig kunde vara att fronta, se till att min avdelning såg snygg och ren ut, att bygga upp nya kampanjbord och att bygga om på min avdelning när ett nytt exponeringsschema kom ut. Jag hjälpte även kunder med att hitta rätt produkter och jobbade mycket med snittköp, uppsatta mål och interna försäljningstävlingar.
Jag hade en väldigt driven och duktig chef som utmanade mig väldigt mycket för att jag skulle utvecklas till att bli den bästa säljaren. Jag lärde mig att bygga upp mig själv och att ta emot kritik på ett konstruktivt sätt, att jobba med uppsatta mål och att jobba effektivt och prioritera rätt! Den svåraste delen i arbetet var allt "pilljobb" med produkter då jag jobbade väldigt mycket med mitt tålamod. Jag lärde mig att vara väldigt tålmodig och att saker inte alltid kan gå snabbt. Utan att det var tvunget att vara i perfekt skick ut mot kund. Den bästa delen i arbetet var min fantastiska chef och hur mycket hon lärde mig under den tiden.
Fördelar
Olika produkter
Nackdelar
Att jobba med små produkter som tog tid
Under tiden på Åhléns skiljde sig ena dagen från den andra. Några dagar spenderades på lagret, där jag fick organisera hur varor skulle placeras/beställa nya produkter. Andra gånger, och mestadels av tiden var på golvet i butiken. Mycket fokus på kunder och se utifrån deras bästa. Kassaerfarenhet av både öppningar och stängningar. Mycket tid med kollegor men även ensam, vilket innebar mycket ansvar.
Det var alltid god stämning personalen emellan, men också gentemot kunderna naturligtvis. Det bästa med att jobba på Åhléns eller i vilken butik som helst är när man kan möta kunden på bästa sätt, hjälpa dem efter deras behov och se att de är nöjda med servicen. Det kunde absolut vara dagar som var svårare än andra, med utmaningar och ett väldigt högt tempo som kunde vara utmanande men också väldigt lärorikt. Exempelvis jultiden, när det hela tiden hände saker – både roligt men också ansträngande.
Fördelar
Kollegor, kunder och en rolig verksamhet