Åhléns

Recensioner från anställda på Åhléns

Hittade 87 recensioner som matchade sökningenVisa alla 93 recensioner

Vanligt inom den branch

Ok.kassa packa varor jul inslagning sälja möta kunder,jobba rulande schema lagda tider.

Jag är rolig och vi hade hjälpt varandra.

Jag tycker att jag passar denna tjänst för jag.Jag har truckkort, B- körkort och har ganska bra erfarenhet i jobbet som lagerarbetare.Dessutom har jag god fysisk förmåga jag har möjlighet att jobba heltid eller deltid.Som person är jag aktivt, ansvarsfull, stresstålig och har inget problem att jobba självständigt eller teamet.Darför jag interested på lagret och passar på mig.

Det beror i vilken avdelning du hamnar i huset

Utbrändhet i avdelningen är en faktor. Man får på knäna på grund av den bristande personal som har existerat ett bra tid tillbaka. Dem bryr inte om sina anställda. Det är en toxiskt miljö att jobba i. Mekaniskt försäljning. Jag tycker synd om den nya vågen för dem ny anställda som kommer in i höst och vinter. Dessutom är kunderna väldigt otrevliga. Dem är spydiga, hotfulla och kräver saker som dem inte har rätt till. Det är Åhlens som företag som har förlorat sin integritet att dem har möjliggör denna kultur beteende av dessa kunder. ”Kunden har rätt” är bland dem okunniga mentalitet man kan åstadkomma som företag. Schema är usel. Och det har varit väldigt många nya chefer som kommer och går hela tiden. Och chefer som har mobbat och utfryst personal. Visst det har funnits bra stunder. Det ser man glimtar av. Det är ingen normalitet.

Fördelar

Personal rabatt ok, men det var bättre förr med personal rabatt. Man kunde kombinera med rabatt och personal rabatt.

Nackdelar

Listan är lång.

Negativ miljö

Det är en märklig arbetsmiljö. En som ut ger sig för att vara mångkultur men det stämmer ej. Och alla har tyvärr inte samma förutsättningar till utveckling.

Fördelar

Ok personal rabatt

Härliga kollegor, men hög omsättning av chefer.

Härliga kollegor och hade turen att ha väldigt bra chefer. Tyvärr påverkades det negativt av en lite velig ledningsgrupp. Man styrdes även av andra avdelningschefer som inte riktigt hade koll på vilka som jobbade vart. Man viste inte riktigt vem som bestämde stundtals och svårt att göra karriär då jag under min tid på 4år hade 4 chefer.

Nackdelar

Man kunde inte styra sitt schema

Trevliga kollegor men dålig affärsmiljö och tysnadskultur.

Väldigt trevliga kollegor. Stressigt jobb, du hinner nästan bara med att plocka varor och ta betalt. Kundservice finns inte mycket tid till. Stressigt och du förväntas ställa upp när helst dom frågar dej. Förvänta dej inte detsamma tillbaks. I början känns det roligt men sedan tar stressen ut glädjen. Helt ok om man skall jobba där en kort tid men inte länge.

Fördelar

Trevliga kollegor

Nackdelar

Stressigt, dålig information om saker i tid.

Fantastiska kollegor

Jag har aldrig haft så roligt på mitt jobb, som under tiden jag jobbade på Åhléns

Fördelar

Bra lön och fantastiska kollegor

Ett relativt bra företag att jobba i

Stressigt ibland lite ostrukturerat Lite förmåner lite väl strikta order

Fördelar

Nära hemmet

Bra

Väldigt familjär avslappnad arbete jätteroligt cheferna är jätte snälla kollegorna är väldigt snälla man får verkligen vänner för livet det är mest arbetsplatsen och kollegorna som gör att man stannar kvar så länge men lönen är inte Den bästa.

Bra ledarskap

Härlig arbetsmiljö med höga mål och bra sammanhållning mellan cheferna

Produktiv och rolig arbetsmiljö

Mycket trevlig och rolig arbetsplats med trevliga kollegor!

Bra arbetsmiljö

Trivsam miljö och härliga kollegor, bra kontakt med chefer.

Trivdes perfekt ett av dom bästa säljar jobb jag haft önskar att jag fick tillbaka jobbetb

Jobbade i södertälje outlet, fantastisk personal och chef skulle verkligen vilja börja jobba där älskar å träffa kunder, hjälpa dom föreslå olika produkter älskar å sälja och ta reda på allt jag säljer märken och produkter läser på allt så kunden vet vad den köper Mvh Tina

Fördelar

Att det är ett bra arbets team

Nackdelar

Finns inga allt går å lösa

Dålig recensioner

Jätte dåligt jag recommendera ingen att jobba dåliga chefen no comment

social arbetsmiljö

Mycket rörelse och folk. Alltid roligt att bemöta kunder.

Skitställe

Usel varuhuschef. Hon tror dåligt om alla anställda. Styr med järnhand och stirrar ut en så ingen vågar säga vad de tycker. Falsk människa som borde sparkas. Avdelningscheferna gör så gott de kan och månar om oss anställda. Kollegorna och kunderna är fantastiska och gör så man orkar jobba kvar.

utvecklande

En väldigt bra skola för ledare. Kul omväxlande med stora möjligheter att gå vidare inom företaget.

En arbetsplats med stor rörlighet och kundflöde

Varuplock kundbesök och varuvård är en stor del av mitt arbete. Man lär sig alltid ngt nytt . Det svåraste är att få till en bra balansgång för att kunna hinna med allt som behövs det roligaste är kundmötet.

jätte kul

bästa jobbet som finns tyker jag de var kul älskar att jobba där för de var det bästa jobbet som finns faktiskt

Härlig arbetsmiljö

Jag älskar mitt jobb och framför allt mina kollegor. Det är en trygg miljö bland kollegor och kunder. Vi har alltid kul på jobbet.

Trivsel

Trivdes i fartfylld förändringsprocess som företaget genomgick och där jag var en av spelarna för utförandet

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Åhléns. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

• Åhléns