Ängelholms kommun

Recensioner från anställda på Ängelholms kommun

Stressigt att hinna möta människor på ett mänskligt vis. Bra lyhörd chef. Möten med olika människor var det bästa, det sämsta var att tiden inte riktig räckte tillsom jag önskade
Trots flera års erfarenhet och vidareutveckling tar man inte tillvara på den kompetens personalen besitter. Många uppdrag och specialuppdrag rinner ut i sanden. Extremt dålig återkoppling. Bäst med jobbet: kolleger och brukare.
Fördelar
Kolleger och brukare
Nackdelar
Allt annat
För mycket snack bakom ryggen på folk som jobbar inom vården
Trivs bra med det jag gör, men vill göra något mer.
Ängelholms kommun är en trygg plats att arbeta på, många anställda ger allt av sig själv för att våra klienter/brukare ska må bra och ha en dräglig vardag. Tyvärr så görs det för stor skillnad på personal.... är du kompis med en enhetschef eller samordnare så finns det många förmåner som "trollas" fram. Har man dock ingen kompis på kontoret så står man ganska ensam när det blåser....
Produktiv och rolig arbetsmiljö, en tipisk arbetsdag
Gullbergs var de som fick mig till att vilja fortsätta inom lagerarbete..
Företaget följer inte lagar när det gäller arbetstid, lönen är låg, du förväntas betala 22kr för att äta samtidigt som du har fullt upp med klienter som ska få i sig mat och medicin, perioder med övertidsarbete varvat med veckor då man jobbar 1.5 timme om dagen, Mycket arbete då andra är lediga.
Fördelar
glädje & kärlek från klienter
Nackdelar
Obekväma arbetstider, hot & våld, personalbrist
Att möta människor som har psykiska funktionshinder är utvecklande och stimulerande. Utmaningen är att se det friska och stötta i utveckling där det behövs. Glädjen är att se tillit och relation växa fram, som möjliggör förändring. Arbetet sker målstyrt med individen i centrum. Planer och mål utarbetas utan att människan försvinner. Det bästa med arbetet är att få utvecklas i att möta olika individer och kunna stötta dessa i deras egen personliga utveckling i vardagen.
Fördelar
Underbara arbetskamrater och ett intressant jobb
Nackdelar
timanställning som innebär viss stress över att få tillräckligt med arbetstid
En typisk arbetsdag kan vara att en vårdtagare är väldigt orolig och vi är i behov av förstärkning på avdelning, men finns inga resurser för det. Men tack vore ett bra lag av arbetskollegor och ett gott samarbete klarar vi av dom tuffa situationer, därför blev jag värdegrundsledare för att kunna påverka och förbättra vid sådana situationer
En typisk dag var:
Möte med gruppen på morgonen om vad som skulle göras.

Sen ut och utföra alla tjänster hos kunderna i deras hem.

Hjälp upp och klä sig, servera frukost, ge medicin, städa, gå och handla med kunden, gå på läkarbesök eller frissan med kunden mm

Jag lärde mig ödmjukhet, lyhördhet, kärleken till med människan, grupparbete, ansvar, ledarskap mm

Närmaste cheferna var underbara, god humor, närvarande och behjälpliga.

Fantastiska arbetskollegor med samma goda syn på medmänniskorna som jag själv. Det bästa för våra brukare.

Svårast var underbemanningen, att inte ha den tid till brukarna som de egentligen behöver.

Bästa var sammanhållningen med arbetskollegorna, att alltid finnas där för varann och hjälpas åt.
Fördelar
Människo-kontakten
Nackdelar
För lite personal och för lite tid hos var och en.
Det är bra att jobba inom hemvården för Ängelholms kommun då det finns tydliga riktlinjer för hur vi ska hantera olika situationer för vårdtagarens bästa!
Fördelar
Arbetskläder
Nackdelar
Vikariat som man får hanka sig fram på
Hej.
Jag heter Avatef Asadian.

Jag jobbar i Partille kommun fortfara0nde med ensamkommande. Men jag ska flytta till Helsingborg på första Joni månad. Och vill jättegärna arbetar som min jobb. Jag älskar barnen. Och kan talar Arabiska, Persiska och lättSvenka., Lättengeliska med de och kan lära de lätt svenska med mattematik och målar och olika hantverk.

Hälsningar

Avatef
Fördelar
Lunch
Motiverande arbetsplats, Trevliga anställda, bra balans och arbetsförhållanden