Älvkarleby kommun
Recensioner från anställda på Älvkarleby kommun

Tiden räcker inte alltid till på grund av underbemanning

8 augusti 2012
En arbetsdag börjar med personlig hygien för alla brukare sen får dom komma upp och få sin medicin och frukost, under dan behöver dom hjälp med matning, toalettbesök hjälp att komma i säng och sova middag eller bara prata en stund. Den bästa delen av jobbet är när jag ser att jag har kunnat göra dom boenden glada och nöjda och förbättrat livskvaliten för den dagen i allafall. Den svåraste delen av jobbet är tidsbristen när många behöver hjälp samtidigt och någon måste vänta alltför länge på att bli hjälpt. Ledningen kan jag inte uttala mig om alls eftersom jag har jobbat alltför kort tid i denna kommun och äldreboendet. Arbetskamraterna är helt suveräna och hjälpsamma dom delar gärna med sig om sina erfarenheter. Jag har lärt mig att ge omvårdnad i den mån som jag själv skulle vilja ha om jag hamnade i samma situvation.
Fördelar
när jag känner att jag har kunnat ge någon människa en bra dag
Nackdelar
tidsbristen, när många vill ha hjälp samtidigt
26 februari 2020
Hemtjänsten (Tidigare anställd) - Skutskär
De var helt okej , chefen var lite konstig ,dom som jobbade där sa att hon var lite speciell också, men annars var de bra , har gått intro där bara och de gick bra
14 januari 2019
Vårdbiträde (Nuvarande anställd) - Skutskär
Trivs med jobbarkompisarna, ett fritt jobb under ansvar. Träffar många härliga vårdtagare.
Fördelar
Fritt jobb
Nackdelar
Kan inte lita på ledningen
28 juni 2018
Barnskötare (Nuvarande anställd) - Uppsala Län
Hhhhhhhhhjjjjjjjjjjkkllllllllffffffggggggggggssddddddssshjjjjjjjjjjjjjyyyyyyfggffffffddddddddddddddskkkkkkkkkkkkkkkkk
  1. Tiden räcker inte alltid till på grund av underbemanning