Älvkarleby kommun

Recensioner från anställda på Älvkarleby kommun

De var helt okej , chefen var lite konstig ,dom som jobbade där sa att hon var lite speciell också, men annars var de bra , har gått intro där bara och de gick bra
Trivs med jobbarkompisarna, ett fritt jobb under ansvar. Träffar många härliga vårdtagare.
Fördelar
Fritt jobb
Nackdelar
Kan inte lita på ledningen
Hhhhhhhhhjjjjjjjjjjkkllllllllffffffggggggggggssddddddssshjjjjjjjjjjjjjyyyyyyfggffffffddddddddddddddskkkkkkkkkkkkkkkkk
Det bästa med att jobba som vikarie var att knyta nya band till nya människor och utveckla sin sociala kompetens.
Fördelar
Gratis frukost/mellanmål
jag har utvecklat mina pedagogiska kompetenser genom att jobba barn-och ungdomar som är avgörande för mitt yrke.
En vanlig dag på en förskola är spännande då man får vara med och delta i barnens nyfikenhet och hur det går tillväga för att hitta lösningar på sina problem och hur dem finner information dom är ute efter.
Fördelar
Jobba med barn
Nackdelar
Finns inga
Stress från morgonen. Lärt mig flera datasystem.Ledningen verkar inte riktigt prestera god personalvård.Bra kollegor.Svåraste delen av jobbet är att få bannor då vi ibland inte kan hålla våra tider. Den bästa delen av jobbet är då jag med små medel kunnat glädja en äldre person.
Fördelar
Julbord
Nackdelar
dålig kommunikation mellan ledning och arbetare.
En arbetsdag börjar med personlig hygien för alla brukare sen får dom komma upp och få sin medicin och frukost, under dan behöver dom hjälp med matning, toalettbesök hjälp att komma i säng och sova middag eller bara prata en stund. Den bästa delen av jobbet är när jag ser att jag har kunnat göra dom boenden glada och nöjda och förbättrat livskvaliten för den dagen i allafall. Den svåraste delen av jobbet är tidsbristen när många behöver hjälp samtidigt och någon måste vänta alltför länge på att bli hjälpt. Ledningen kan jag inte uttala mig om alls eftersom jag har jobbat alltför kort tid i denna kommun och äldreboendet. Arbetskamraterna är helt suveräna och hjälpsamma dom delar gärna med sig om sina erfarenheter. Jag har lärt mig att ge omvårdnad i den mån som jag själv skulle vilja ha om jag hamnade i samma situvation.
Fördelar
när jag känner att jag har kunnat ge någon människa en bra dag
Nackdelar
tidsbristen, när många vill ha hjälp samtidigt